Cat Grass/ Rumput Kucing - Pet supplies Kota Kinabalu Sabah

Saturday, August 24, 2019




Hai awak. Saya nak memperkenalkan produk Avarinth yang ke dua iaitu Cat Grass. Saya ingat lagi masa kecik-kecik dulu, mak cakap, kucing pandai makan rumput kalau dia sakit perut. Heran jugak masa tu, kenapa pulak kucing makan rumput. Ingat ini kambing ka apa?? Rupa-rupanya, kucing memang suka makan rumput untuk muntahkan semula bulu badan yang diorang tertelan masa jilat badan. Bayangkan berapa banyak bulu yang diorang ni telan dalam sehari-hari sebab menjilat badan. Siapa yang pernah piara kucing, memang dapat agak la berapa banyak. Hehe. 

Rumput kucing ni adalah selamat untuk dimakan oleh kucing. Ianya baik untuk pencernaan kucing disebabkan sifatnya yang berserat. Rumput juga mengandungi beberapa mineral, vitamin A dan C, dan folic asid yang baik untuk kesihatan si bulus. 

Selalunya, kucing outdoor, memang gemar makan rumput di luar, tapi untuk yang menjaga kucing indoor, adalah disarankan untuk menanam rumput kucing sendiri untuk anak bulus makan dirumah. Siapa-siapa yang berminat mau tanam sendiri tu, boleh dapatkan dari kami. Kami ada jual set tanam sendiri yang di dalamnya ada benih , tanah dan kontena makanan yang sudah dilubang di bawahnya. Kalau mau jimat lagi, beli benih sahaja pun boleh :) 

kalau tak nak tanam sendiri, boleh juga beli yang sudah siap jadi rumput. Senang, tak perlu tanam2, tak perlu tunggu2 lagi. Sampai ja rumput, boleh terus bagi makan pada kucing kesayangan anda. Tapi kena cek availability dulu lah ya :D




COD available ke Telipok, Menggatal, Inanam, Likas, King Fisher, Kota Kinabalu Town, Kepayan, Lintas, Bundusan, Donggongon, Penampang, Lokawi, Kinarut. 
COD cas : RM 5 

Harga;

Set tanam sendiri : RM 9
Rumput kucing yang sudah matang : RM 10
Benih sahaja +-20g : RM 5

Postage benih : RM 8
Postage set tanam sendiri : RM 13

Benih InsyaAllah sangat subur dan padat ya macam dalam gambar. 

Tanaman yang senang untuk tumbuh. Tak susah jaga. 

Hubungi kami di;

014-670 1157 (Dila) : Link whatsap
FB                            : Avarinth Pet
Group FB                 : All About Dogs Sabah
                                : All About Cats Sabah
Youtube                   : Avarinth 

Ask anything or share your opinion: